Long time, no see.

Oj nu är det nästan en månad sen jag skrev här sist. Jag vill verkligen bli bättre på att skriva och lägga upp bilder här, mest för mig själv så jag senare i livet kan gå tillbaka och läsa och kika på bilder. 
Innan jag åkte tillbaka till Umeå så träffade jag Hanna, Ellinor och Victoria. Det var verkligen superlänge sen vi sågs tjejerna från högstadiet. Vi kollade på gamla bilder och skrattade ihjäl oss hur fruktansvärt lejda vi var back then. Dagen efter det åkte jag hem till Umeå, ja detta är ju mitt hem nu och det känns ännu bättre nu för att Rasmus har flyttat in på prov. Förhoppningsvis kommer vi inte gå varandra på nerverna på denna lilla yta så att han i framtiden kan flytta in här på riktigt. Senaste veckan har jag dock saknat dom där hemma och jag har lyckats tjata hit mamma och pappa som kommer hit i morgon och hälsar på. Det har även varit relativt mycket i skolan. Jag skrev tenta nästan dirket jag kom hem och efter det var det en hemtenta som skulle skrivas. När det var klart drog en ny kurs igång, Svenska. Föreläsningar, grupparbeten, mycket läsning på hemmaplan har präglat de två senaste veckorna och de kommande ser likadana ut förutom att det även kommer att vara litteraturseminarium. Sist jag skrev så var sommarens planer ännu inte spikade men tidigare i veckan blev den det. Startar sommaren med tre veckor i staterna och jag kommer få träffa Sofia. När jag kommer en vankas jobb, har fått jobb på fårön i sommar så jag kommer spendera sommaren i Piteå, sen är ju även Nolia-mässan som jag kommer jobba under. Vi är inne i en period nu också då vi spelar hemskt mycket skip-bo, jag är ju bäst och då blir det extra roligt att spela, vinnarskallen kommer fram och Rasmus får se en av mina sämsta sidor. Vi ser serier, Bron och The Walking Dead bland annat. Vi bjuder över folk på middag/fika och det känns så vuxet haha. Halva säsongen in i hockeyn säger mamma och pappa att jag kan ju få låna deras inlogg på cmore och se på hockey så den senaste tiden har jag sett varenda match.
Jag ska skärpa mig och skriva mer ofta, dels för att jag orkar knappt själv läsa all denna text, dels för att det kanske får mig att fota mer och dels för att det är rätt så skönt att få skriva av sig ibland.
 
Haha, avslutar med en bild på en babe för det är i stort sett den enda bilden jag har sen jul. Jag saknar henne och jag vill att hon ska komma hit snart men helst typ igår. KOM HIT NU!?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0