Hemmahelg

Tog bussen hem efter seminariet i torsdags och har spenderat några dagar hemma. På fredagen gjorde jag och en klasskompis en fältstudie på Långskataskolan och herregud vad roligt det var. Eftermiddagen och kvällen bestod av ett massa flängande fram och tillbaka och jag somnade gott närmare midnatt efter en lång dag. På lördagen hälsade jag på farmor och farfar och kusinerna en snabbis. Sen var det bråttom iväg hem till faster där jag var hundvakt åt en frallavalp och en labbe. Gosade med dom i några timmar och sen catchade jag upp med mina tjejer på olles. Supermysigt! Fick dock hasta iväg då hundarna väntade hemma. Resten av kvällen spenderades i soffan med valpen framför hockey och serier. På söndag kom hussen och matten hem och då åkte jag till hortlax för innebandy och derby, tyvärr förlorade brorsan och domarna var under all kritik. Efter det blev det mer flängande och tillslut landade vi hos mormor för en klassisk och mysig söndagsmiddag. Måndagmorgon var det dax att åka tillbka till Umeå, vardagen och kärleken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0