Fiske

I fredags var Rasmus ledig så istället för att gymma och plugga som egentligen var planerat så följde jag med ut och pimpla med honom för första gången i finvädret. Jag drog upp fem abborrar och en mört, proffset drog självklart upp några mer men vi släppte tillbaka alla utom sex fina abborrar. På kvällen åkte vi hem till byn där han är från för att umgås med hans familj och sova över där. Hans storebror och tjej kom också förbi på kvällen och vi surrade och spelade spel till efter midnatt. 
Lördag bjöd på ännu bättre väder så vi åkte ut med skotrarna till en sjö i närheten för att grilla och fiska. Storfiskarna drog upp några fina harrar och själv fick jag en liten en. Sportfiskare som de är så åkte alla tillbaka, jag hade hoppats på att vi skulle få en öring så vi kunde få en gomiddag. Vi var ute i stort sett hela dagen och vi bestämde även för att stanna en natt till så på kvällen blev det mellomys och lite kortspel.
I morse åkte vi hem efter frukosten för jag har tenta i morgon och behövde plugga. Har försökt pluggat hela dagen/kvällen så Rasmus har fått packa upp flyttlådor själv, kanske lika bra då han vet hur han vill ha det haha. Snart är vi sambos och det känns helt sjukt. Är så himla lycklig med honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0