The United States of America del ett.

Allting började den fjärde juni väldigt tidigt på morgonen, inte ens tuppen var vaken. Dagen var kommen då jag och min familj skulle stiga på ett plan som tog oss till Stockholm och sen vidare över Atlanten till New York City. 
Kan även tillägga att bilderna är tagna med min systemkamera, digitalkamera och mobilkamera så kvaliteten på bilderna kommer att variera ganska mycket.
När vi äntligen landade i staden som aldrig sover var klockan två på eftermiddagen men vi var inte på hotellet förens kring fyra. Då var vi både trötta och hungriga så vi gick till Time Square, som förövrigt låg cirka tvåhundra meter från hotellet, och fönstershoppade lite.
Hard Rock Café fick stå för middagen den kvällen och det har nog aldrig varit så gott med mat som det var då.
Dag nummer två strosade vi runt på Times Square vilket var hur stort som helst och fullt med folk, speciellt på kvällarna. 
Höghus finns det ju gott om i New York och jag kunde bara inte låta bli att fota några av dem. 
Sen gick vi hela vägen längst Broadway till Manhattan och där passerade vi denna byggnad som tydligen är känd, vet dock inte varför men den kallas i alla fall Strykjärnshuset.
Sedan passerade vi även Empire State Buildning på håll.
Sista biten åkte vi Subway allra längst ner på Manhattan, mycket lättare att åka tunnelbana i New York än i Stockholm måste jag säga. Vi köpte ett åkkort i en vecka och detta nyttjade vi väldigt många gånger då förutom att gå var det lättaste sättet att ta sig fram på.
Vi prommenerade sedan till huset med det vita taket där en helikopter väntade på oss för att ta en åktur och se New York från ovan. Bland det häftigaste jag har varit med om även fast det bara tog några minuter. Fick sitta fram med piloten och det blev några bilder tagna och här kommer tre av dem. 
Trots att man inte fick fota ute på landningsbanan var pappa lite badass och fotade helikoptern vi åkte med.
Ännu mer höghus passerades och jag var bara tvungen att starta kameran.
Denna dag avslutades på The Apollo Theatre i Harlem. Det var Amateur Night där vem som helst fick komma och uppträda och publiken bestämde vem som skulle gå vidare genom att antingen applådera eller bua. De som uppträdde hade chans att gå vidare till den stora finalen i november där vinnaren vinner en större summa pengar. Denna kväll var det tyvärr ingen som var bra enligt mig, det var bara gospel sånt som spelades. När mamma och pappa var där i vintras var det betydligt mycket bättre och mer variation på artister. 

Kommentarer
Postat av: malin

Vars redigerar du för att få dina bilder sådär? :)

Svar: Jag redigerar mina bilder i Adobe Photoshop CS5 :)
malinisakssons.blogg.se

2013-08-04 @ 21:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0